Wprowadzenie do neuronauki edukacyjnej

Kurs otwarty

Jak przebiega proces uczenia się i co na ten temat mówi współczesna neuronauka?

Zapisz się
  • Uniwersytet Jagielloński
  • WDN
  • 10  wykładów
  • Kurs otwarty
  • 31 lipca 2023

O kursie

Kurs stanowi przystępne wprowadzenie do relatywnie nowej dziedziny wiedzy, jaką stanowi neuronauka edukacyjna. Szczególny nacisk położony zostaje na wyjaśnienie znaczenia badań neuronaukowych dla praktyk edukacyjnych. W ramach kursu omawiane są zagadnienia, takie jak: ogólne mechanizmy uczenia się, rola motywacji, mechanizmy zaangażowane w naukę czytania i liczenia, oraz problemy z matematyką (dyskalkulia) i czytaniem (dysleksja), a także ugruntowane we wiedzy neuronaukowej interwencje edukacyjne.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki z programu Społeczna Odpowiedzialność Nauki w ramach projektu „Nauka na żywo: wszechświat, życie, umysł". Kwota dofinansowania 540 200,00 zł, całkowita wartość zadania 600 200 zł.

Program

  1. Czym jest neuronauka edukacyjna?
  2. Na czym polega uczenie się?
  3. Cztery filary uczenia się
  4. Rola emocji i motywacji w uczeniu się
  5. Mózg uczy się mówić i czytać
  6. Problemy z uczeniem się czytania i pisania
  7. Mózg uczy się matematyki
  8. Problemy z uczeniem się matematyki: lęk przed matematyką
  9. Problemy z uczeniem się matematyki: dyskalkulia
  10. Przegląd interwencji i perspektywy neuronauki edukacyjnej
  11. Brak egzaminu

Wykładowcy

dr hab. Mateusz Hohol

Profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, dr hab. psychologii, dr filozofii, pracuje w Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych UJ, kieruje Mathematical Cognition and Learning Lab UJ. Badacz poznania matematycznego oraz pojęciowych i metodologicznych problemów kognitywityki oraz interakcji między poznaniem i technologią. Autor wielu publikacji, w tym książki „Foundations of geometric cognition” (Routledge 2020).

Czytaj więcej