Kurs wprowadza w problematykę poznania matematycznego, czyli tego jak umysł przetwarza liczby i operuje na obiektach matematycznych.
Jak ewolucja wykształciła umysł matematyczny, zdolny do udowadniania złożonych twierdzeń i stosowania wyrafinowanych struktur matematycznych w naukach przyrodniczych, a zarazem blisko spokrewniony z umysłami małp? W jaki sposób ludzie przechodzą od współdzielonych z innymi gatunkami zdolności, nazywanych „zmysłem numerycznym”, do dojrzałej matematyki? Jak nasze ciało kształtuje matematyczne pojęcia? Co oznacza, że matematyka osadzona jest w kulturze? Co ogranicza nasze zdolności matematyczne? Jak można wspomagać uczenie się matematyki? Wreszcie: co odkrycia na temat poznania matematycznego mówią, a czego nie mówią, o naturze samej matematyki? By odpowiedzieć na te pytania w trakcie kursu omówimy liczne odkrycia i teorie z zakresu psychologii, neuronauki, lingwistyki, prymatologii, antropologii oraz wzbogacimy je o perspektywę filozoficzną.
Brak wymagań wstępnych, kurs kończy się egzaminem w formie testu jednokrotnego wyboru.
Doktor nauk społecznych specjalizujący się w eksperymentalnej psychologii osobowości i poznania. Pracownik naukowy Uniwersytetu Eberharda Karola w Tybindze.