Czy zdolności obliczeniowe ludzkiego umysłu można porównać do procesów przetwarzania informacji przez komputery? Czym jest mechanicystyczna koncepcja umysłu? Jaka jest rola wyjaśnień obliczeniowych w kognitywistyce?
Zgodnie ze stanowiskiem zwanym komputacjonizmem, przetwarzanie informacji to jedno z kluczowych zadań ludzkiego umysłu. Jest to jedna z cech, jakie łączą go z komputerami. Czy oznacza to jednak, że ludzki umysł stanowi specyficzny, niezwykle złożony komputer? Czym są treści ludzkich myśli oraz czy można je utożsamić z informacjami? Jak rozumieć pojęcie "reprezentacji umysłowych"? Czy mechanicystyczne wyjaśnienia procesów poznawczych mogą być uznane za adekwatne w świetle współczesnej kognitywistyki, a jeśli tak, to jakie są ich granice? Jak badania empiryczne pomagają w poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania?
Te i wiele innych problemów analizuje prof. Marcin Miłkowski, jeden z najbardziej wpływowych kognitywistów i filozofów.
Niniejszy kurs on-line powstał w ramach zadania „Umysł: Czym jest i jak działa?” realizowanego przez Fundację Centrum Kopernika, finansowanego w ramach grantu 538/P-DUN/2017 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
Brak.